En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 22 september 2015

surt sa räven..

surt sa räven att jag inte har en plan.. som i förra inlägget där jag berättade att man ibland bara MÅSTE testa ett mönster… verkar som jag är inne i en sån period nu.. detta året har jag testat massa nya mönster och vågat.. =)
även att man inte har så mkt tid över så snor man till sig lite handarbetstid från alla tråkiga måsten..
jag blev tyvärr medlem på en fecebooksida som heter "virka pixelfilter" eller nått liknande opch shit va fina dom gör.. men att sätta igång å göra 1000 mormorsrutor känns inte så lockande.. men så dök det upp fina filtar som gjorts i c2c och shit va fina och betydligt enklare än och göra mängder mormorsrutor.. hitta ett mönster som inte skulle bli så stor då jag bara ville testa.. satt en kväll tills jag vart för trött, sen morognen efter gjorde ja klart.. så nu har jag en liten ruta som jag inte vet vad jag ska göra med.. en tanke är kanske att göra fler djur och sätta ihop till en filt.. men då ska man hitta beskrivningar som är lika stora alltså lika många rutor för annars blir dom ju ojämna.. den är lite liten för å bli en till kudde.. eller så gör ja en bred kant och gör en kudde iaf.. hum..

ja ja får grunna på det.. men känner att jag inte fått ur mig behovet av c2c så blir säkert snart nått mer i den tekniken =)

här kommer räven oblockad och ofäst.




 här ser ni ungefär hur stor den blev.. rätt tunna garner och virknål 3..



/Trixi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar