En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 7 juli 2015

Semesterstickning

Idag ska jag åka tåg och har precis packat klart. Märker att jag måste planera helt olikt innan.
Packning till tåget innan: stickpåse med minst två projekt, ev tidning, smågodis kanske en cola.
Packning till tåget nu: leksaker, böcker, ipad med babblarna bla och en liten lätthanterlig virkning ifall man får en kort tid över 😜
Å hur ska man få med stor resväska som tack å lov går på hjul å en vagn samt en snabb 1 åring? Blir svett bara jag tänker på det. Men sonen ska hälsa på sin farfar i karlsta så det innebär semester för mig under några dar. Ska ut å gå och sticka å slippa laga mat å städa 😎

Så vad ska man då ha med sig i stickpåsen?  Valde 3 pågående projekt, eller 4 men ena, ett miniprojekt, är nästan klar. Jag valde en tröja till mig. Enbart rätstickning runt runt å den är så trist, händer inget kommit under oket å ska göra kroppen, små stickor å tunnt garn. Sån där man tar fram, gör några varv å lägger undan. Så nu kanske man får tummen ur å få gjort lite på den. Den blev liggandes när jag blev gravid men nu är det väl dax å försöka få den klar. miniprojektet är en snuttefilt till en kompis som fått en sån.. gjort själva snuttedelen och håller på med ett kaninhuvud.




Projekt 2: ulltröja till sonen pågående. Gör ärmarna nu sen bara oket kvar. Känner på mig att det projektet blir mitt huvudprojekt.

Projekt 3: min fantomensjal. Har gjort två innan så mönstret är inget lockande å då gör man lite då å då. Den får bli min tåg virkning eftersom den är smidig å lägga ifrån sig. Å smidig att ha i väskan när vi ska till mariebergsskogen.






Hade tänkt ta med min tilda docka som blitt liggande pga att garnet tog slut å inte fått tag i nytt garn för när jag väl tagit mig till garnaffären å köpt hudfärgad i rätt märke så visade sig att färgskalan ändrats på dom året sen jag köpte det gamla :( å solbrända armar enbart kommer se konstigt ut. Så får leta efter ett hudfärgat i liknande färg som jag anv för göra om allt orkar jag inte. Va ju bara armar kvar å lite av klänningen. Alt ha långärmad klänning men lär nog se konstigt ut.
där ser ni skillnaden på färg på nya garnet.


Just nu är jag inne i en "skapa nytt, testa nytt" period. Ser inte slutet eller har tålamod att vänta. Kanske för att man har så lite tid till sig själv å då vill man hinna ALLT! 😜

Planerar å starta lite nytt till hösten har köpt garn till dom projekten så sommaren får bli göra klart!



Ja det var min semestersticknings planer.
Vad har ni på stickorna i sommar?


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar