En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 9 september 2014

symöte: bi koftan

Nu har jag fått tummen ur och sytt i knapparna i koftan.
tog mig aldrig till knappaffären så valde andra knappar i garnaffären ist.. hittade så söta biknappar.
jag tar bilder med mobilen och är inte lätt att få till färger rätt.. bilden längst ner till vänster visar nästan rätt turkosa färg.

mönstret är samma som jag stickat efter tidigare och heter fina-bebisens-kofta!

garnet är från YP och heter tropical.. ett bomull och bambu garn som är väldigt slitstarkt eftersom jag inte lyckas dra av det med händerna =) 
koftan tog tid på sig att bli klar och nu när den äntligen blev klar passar den perfekt så får se hur länge han kan ha den.. =)

blev inte helt nöjd med hur jag sydde på armarna men gör ju att den ser hemskickad ut =P 
annars gillar jag verkligen detta mönster.. om jag gör den igen ska ja testa att sticka på rundsticka..


tisdag och symöte hos Maja!!!



/Trixi

4 kommentarer:

  1. Den är verkligen jättesöt. Speciellt med de dubbla knapparna.
    Jag har ju en vän som ska få en lite i höst. Det är kanske en liten kofta jag ska ge mig på....

    SvaraRadera
  2. Jättefin kofta!
    Och jag gillar ditt knappval!
    http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

    SvaraRadera
  3. Jätte söt kofta, och alla dessa söta knappar som finns, jag brukar ibland köpa på mig några så det finns om man stickar små kläder.

    SvaraRadera