En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 12 augusti 2014

Symöte: alla delar klara

det är verkligen tomt i min blogg nu för tiden, innan hade jag som mål att försöka ha något klart att visa upp varje tisdag nått litet eller stort. det gjorde att jag utmanade mig själv och fick testa olika saker som jag kanske inte kommit på att göra annars. som tex ett bokmärke med hjärta som jag visade i våras.
annars tänker man i större banor som att man vill göra kofta, vantar sjal el liknande..
nu blir det inte mkt tid till att handarbeta alls och hinner lite då å då å när jag har tiden tex när vi åker bil till stugan då blir det inte mkt gjort ändå för då passar man på att vila. fick lite gjort i stugan samt på resan dit å hem så nu är alla delar klara till min bäbiskofta..
det är inte mkt att se än men nu måste jag bara bidra med ett inlägg, va alldeles för längesen nu..
som ni ser är den turkos och samma modell som jag gjort tidigare.. håller på å syr ihop nu å sen ska jag sticka krage å välja knappar.. måste nog komplettera med två så kanske om 1 vecka eller 2 kan den va klar.. =)


här är delarna oblockade, hoppade över det denna gång. det är inte lika smidigt att göra saker med en liten på armen å dom minuterna han sitter själv hinner man inte mkt.. hoppas det blir lika bra utan blockning som förra blev =) nav ett garn från YP med blandning bomull, bambu å den är mjuk och slitstark men inte så varm så tanken är att Neoh ska ha den nu när kvällarna blir lite kallare. han är väldigt varm av sig så kommer nog kunna ha den hela hösten.. sen har han fått en jättefin kofta i alpacka av sin farmor som han kan ha när denna blir för kall. så nästa kofta ja gör till han får bli 1 år.. haha eller så får han nöja sig med köpekoftor för jag kommer nog inte hinna hihi… å han fyller 1 i april å med tanke på hans värme får jag nog tänka 1,5 till hösten ist.. får nog be farmor hihi…


kolla in husmorsskolans symöte!!


/Trixi

1 kommentar:

  1. Njut av tiden med din bebis, det går så fort, plötsligt är barnen stora och man har all tid i världen igen, till att handarbeta, tro mig, jag har tre, nästan vuxna barn;) lycka till med lillen!!

    SvaraRadera