En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 11 mars 2014

Symöte: eller brist på sådant

idag kommer jag inte delta i symötet... har inget att visa upp och inte stickat en maska på hela veckan..
men kan jag hålla mig borta??
'svar nej...
så denna gång kommer jag bara visa upp vad som sitter på stickorna just nu...
något turkost hihi...
en helt underbar färg och denna gången fångade jag färgen exakt..

det är en liten kofta det ska bli, andra koftan i det mönstret så går segt bara för att man redan gjort mönstret en gång nyligen samt att man är så trött på kvällarna efter jobbet.. bara 2,5 vecka kvar sen går jag hem och vilar i 6 v innan livet tar en stor vändning och liten kommer =)
eller så mkt vila lär det nog inte bli för det första jag ska göra är att ta en intensivutbildning och försöka fixa körkort innan liten kommer.. så blir mkt plugg och körning under 2-3 v.. men skam den som ger sig... nån gång måste jag ju ta det där himla kortet =P
sen kommer kanske virk och sticklusten tillbaka när jag är hemma och bara väntar å väntar..

så får se om jag hinner skapa något innan nästa vecka, har en del på schemat denna veckan menmen kanske få lite inspiration på stickklubbens frukoststickning på sönda =)


//Trixi

1 kommentar: