En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 25 februari 2014

symöte: Sköldpaddan Sture

nu äntligen är han klar.. min sköldpadda.. skalet gick väldigt smidigt att göra men sen kom det träliga, 4 likadana ben tex.. inspirationen försvann, huvudet fick lite konstig form och blev inte helt nöjd + att jag sydde ihop skalet så det blev lite snett där huvudet sitter, gör att det ser ut som han tittar åt sidan om man inte skulle ha bandet under halsen.. ja bandet är en annan del som jag inte blev nöjd med. hade tänkt försöka binda upp med en garnbit så att huvudet inte skulle hänga men huvudet var för tungt så fick ta ett band. inte det snyggaste men huvudet ser bättre ut så fick vara så.
jag såg en jättesöt sköjdpadda på facebook som jag sparade och använt som inspirationsbild, gjorde en annan mage och lite andra lösningar men formen i sig är lik.
blev rätt nöjd ändå även att den inte blev lika fin som originalet..

här kommer min Sture!


Jag stoppade även denna med tyg och den slukade en hel del, två tiggts, ett linne och nästan en tunn långärmad tröja. klippte bord linningen och vissa hårdare delar men ändå.. den blev rätt tung och stabil.
Det jag gillar är att den kan stå upp,

trodde att detta skulle bli ett snabbprojekt men hade fel, drog ut på tiden och blev mer jobb än jag trodde.. 


fler symötesinlägg hittar ni hos husmorsskolan!!!


//Trixi

3 kommentarer: