En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 2 februari 2014

Fotoutmaning: Januari del 2

Nu har det blivit Febuari men jag känner att jag vill göra ett litet avslut med Januaris fotoutmaning.

jag vill visa er några bilder till..
några bilder jag väljer att ta med i utmaningen är ifrån i somras men de flesta satsar jag på att ta under aktuell månad.


I detta kollaget har jag med bild:
22-Dörr: Denna togs i somras vid stugan, en morgon på dasset.
29-Vän: Denna bilden togs under Bengan Boys matchen den 11 jan-14.. en vänskapsmatch med de gamla goa gubbarna från Bengans tid. Här ser vi Pettersson och Wislander som är goa vänner och gav varann en kram i pausen. Det märktes verkligen att de hade kul att få spela igen så här 12 år efter sin karriärstopp inom landslaget. dom log och skrattade sig genom matchen och gav varann kramar och ryggklapp.
13-Vitt: även denna bilden är från i somras då jag besökte en öppen trädgård och fann vackra vita blommor. Dom som var och tittade på blommorna och trädgården var intresserade av sånt men jag var mer intresserad av att fånga blommorna på bild och få fina bilder.. hihi.. denna närbilden blev jag rätt nöjd med.



I detta kollaget har jag med bild:
9-Färg: Denna bilden tog jag idag och blev supernöjd. anv mig av fönsterljuset som enda ljuskälla och lekte med olika vinklar.. denna bilden vill jag nog leka mera med och redigera och se, tror den kan bli en grym bild.
24-I Hyllan: i bokhyllan har jag mina böcker i kategori självbiografi samt 50 nyanser.. jag är en rocker och här ser ni några av mina favobands biografier.. bara synd att mötley ska sluta nu men hann iaf se dom live 2 ggr.. alltid nått.


Detta är mitt bidrag till fotoutmaningen "en bild om dagen" klicka här!!!!!
och som ni förstår så tar jag inte en bild om dagen utan väljer ut att sammanfattar månadens bilder i de kategorier som tilltalat mig mest.



Blev verkligen inspirerad att fortsätta fota nu ska ska kanske ta en titt på februaris utmaning nu och se om jag får till några bilder =)
Det som är lite roligt att göra kollage så här är att det blir en salig blandning utan koppling till varann, enda jag försöker få till är att färgmässigt ska se bra ut i placeringen av bilderna.
men som tex en dassdörr, handbollsspelare och vita blommor.. hihihi

visst hade jag kunnat lägga in bild som bild men jag tycker det blir för långt inlägg då och man får ingen helhet. jag gillar kollega, anv mig av kollega så ofta jag kan hihi...

med detta inlägg är Fotoutmaningen Januari avklarad och det blev 12 bilder totalt.. inte illa!!


/Trixi




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar