En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 28 oktober 2013

slö och tom

som jag skrev för ett tag sen så har jag tappat all sug... brukar bli så mellanåt men då kommer den tillbaka efter typ 2 v men denna gång har den inte kommit och nu har det gått 5-6 v.. visst har jag virkat lite men det är nästan för att jag känner att jag bör göra det eftersom jag älskar det.. men suget är borta..
har vart sjuk nu i nästan 2 v å det betyder massa handarbetstid.. men... inget sug fanns så har nästan inte gjort nått..
märkligt!!!

igår och idag har jag börjat lite gran iaf, med smågrejer och gjort klart 3 saker.. en grej väntade på att få en dekoration som jag gjorde klart idag (får ni se nästa vecka på symötet) och så har jag gjort en liten mössa som ja ska visa i morgon.. så kanske kanske är suget på väg tillbaka sakta, i samma takt som jag är på väg tillbaka efter sjukdomen..

man är tom när man inte har nått handarbetssug.. ist har jag läst en massa böcker nu när jag varit hemma och spelat en del kortspel på mobilen.. spindelharpan tror jag den heter och pyramiden.. sånt kan ja bli galen på om jag inte lyckas haha (lyckades med pyramiden idag för första gången whiiii)

jag har letat fram två nystan med ett garn som jag planerar att göra en mössa av.. hittat ett mönster på en virkad snygg mössa, tveksam om den blir så mjuk som ja vill men ska testa iaf.. nystanen ligger framme på soffbordet... får se om lusten kommer ikväll =)


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar