En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 24 september 2013

Symöte: Fantomensjalen

jag blev klar med min egen variant av döskallesk´jalen redan i sommras och har väntat på at få till ett fototillfälle.. i helgen nu så tog jag saken i egna händer och fotade med självutlösaren.. det gör att bilderna inte är så bra kvalite som jag vill ha.. menmen... nu ser man hur den ser ut iaf =)

jag är himla nöjd med den och använder den hela tiden.. i sommras anv jag den över axlarna för att värma mig på kyliga kvällar och nu anv ja den ett varv runt halsen..

garnet är drops baby merino, varm och go är den men inte för varm.. perfekt!!



jag håller nu på å blockar en till sjal som var mitt sommarprojekt.. bara trådarna som har väntats med att fästas =P så den får ni se nästa vecka..


vad alla andra har för sig får ni kika in och se HÄR!!!


/Trixi

7 kommentarer:

  1. Jättefin, jag har kikat på den där ett tag nu, skulle vilja sätta igång, vad har du för garn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drops baby merino 3 nystan å ca 25 g vitt i samma garn till kanten.

      Radera
  2. Vilken härlig modell! Var hittade du mönstret till en sån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönstret har jag gjort sj med inspiration av döskallesjalen. Fundera på å ge ut mönstret på ravelry om ja får till hur de funkar :p

      Radera
  3. wow vad fin , hoppas du får ut mönstret

    SvaraRadera