En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 16 juli 2013

Symöte: de sista börsen

Säger man så? En börs flera börs dom börsen.
Nu är alla börser lämnade till mina kollegor. Alla fick olika färgsättningar som matchar deras stil och vad de gillar å alla blev väldigt glada :)

Nu när semestern har börjat så har man massa mer tid till å handarbeta :) kanske dags å starta upp ett sommarprojekt kanske :) vi får se vad som händer :)

Jag vet att det blitt samma inlägg på senaste symötena men detta är de sista =) alla har olika färger så därför visar ja upp dessa oxå även att det är samma modell som de andra.



Den röda tycker jag är en av de finaste =)

annars är jag i slutfasen på mina projekt.. bebisfilten blir klar med virkdelen idag eller i morgon sen sy bakgrund och invända en ny människas födelse =) så när den blitt lämnad till sin nya ägare kommer jag visa upp den här. sen håller jag på med min sjal som är under testvirkning och den andra sjalen är oxå snaert klar men ska kanske göra en till innan jag ger ut mönster... kommit fram till att det här med att skriva mänster är inte redigt min grej, jag vill bara skapa =)
sen har jag precis avslutat en mysteriestickning som precis blockats och ska fotas så den kommer nog visas nästa tisdag =)
nu är bara frågan vad som ska bli mitt nästa projekt när jag nu avslutar allt jag håller på med.. =)


fler symöten hittar ni hos husmorsskolan

/Trixi

5 kommentarer:

  1. Hej
    Jag tror man säger en börs flera börser, den börsen;)
    Men fina är de i alla fall!
    Stängs de med en knapp eller?

    SvaraRadera
  2. Mysteriestickningen har jag också gjort... men i "fel" garn och med ärmar. Tänker göra en till fast då utan ärmar och i ett betydligt "tyngre" och följsammare garn!
    "Håller" blockningen i ditt garn?
    Med mitt lätta mohairgarn så går blockningen tillbaka på en gång och tröjan blir liksom bara kort och bred... fast varm och skön, duger i stugan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker blockningen håller bra anv den 3 ggr nu. Bara gått tillbaka lite men jag gjorde den längre så blev bra ändå. Lägger upp bild i dagarna :)

      Radera
  3. Dom är oförskämt söta.

    SvaraRadera