En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 10 juli 2013

Svårt

svårt att skriva mönster... det har jag upptäckt nu när jag inte bara raffsar ihop utan föröker få till ett bra mönster som är lättförstått och som man kan tänkas betala för.. har en testvirkare som hjälper mig massa.. fast nu efter 2.a mailet med massa frågor så känner man säg lite.... ja på gränsen att skita i det å låta det va ett gratismönster.. det som är enkelt för mig och mitt sätt att tänka förstår inte andra kanske å då måste man beskriva i andra ord som jag inte är van vid å de gör det svårt för mig.
Sen det här med att fästa med smygmaskor hit å dit det kanske slinker in en då å då inte lätt att hålla reda på =P

kommer skriva ett inlägg om min fantastiska testvirkare mer sen och snabb är hon oxå.. jag kämpar med min andra sjal och hon började i måndags å ska sätta igång med sjal 2 snart.. shit... jag får kanske göra en till för å testa mönstret =P undra vilken färg.. kanske ska ta ett annat garn denna gång å testa den i annat =) hihi... tur man får semester nu för man har hundra elva saker man vill göra..

jag kanske borde gå en kurs i hur man skriver egna mönster... det skulle hjälpa..
oftast skriver jag egna mönster eller ändrar i mönster som finns så den blir mer i min smak och jag antecknar samtidigt ifall jag vill göra fler.. men att skriva rent mönster tycker jag inte är lika kul.. så det här med att va designers är nog inget för mig.. jag vill skapa men att sitta och provvirka å skriva ner å följa ett mönster är inget för mig.. jag kollar lite på mönstret å sen kör ja på...

påtal om mönster... del 3 i min KAL kom igår å ja har inte hunnit kolla på den än... kanske hinner börja lite innan svärmor kommer på besök =)


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar