En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 26 juli 2013

sol, bad och stickning

Denna sommaren har vart helt fantastisk, det är knappt att man kan tro att det är sant..
Och än är den inte slut. Har varit en vecka i stugan nu och är hemma en kortis för att betala räkningar och titta till kissarna.. åh va man saknar dom när man är borta =)

jag har haft en underbar vecka med en hel del bad faktiskt, brukar bada max 2 ggr per år å då hällst i aug när vattnet blitt tillräckligt varmt, men hör å häpna jag har badat 4 ggr redan och juli är inte slut än =) solat en del och stickat en hel del. Jag försöker recersticka på min sjal som jag började med inför förra stickpicknicken, inte för att jag behöver en varm gosig filt just nu utan för att jag vill börja med min cape som jag pratat om i snart ett år men inte känt mig redo för än. Köpte in garn till den i maj å så fort stickorna blir lediga ska jag lägga upp för den. =)

Har kommit en bra bit men än är det en del kvar men har ju en vecka till framför mig i stugan ju.. å har inte så mkt annat igång nu eftersom jag blockar döskallesjalen nu och allt annat avslutat så är det den och min ufoduk... kanske får försöka göra lite på den också nu nästa vecka..


Kan livet bli bättre?

Älskar sol och värme, bara när det är kvavt som det är jobbigt men med det åskovädret i morse så lär det va friskt å klar luft nu ett tag =) jag mår som bäst på sommaren å då jag blommar ut och njuter för fullt =) sen att man är ledig och kan göra lite som man vill när man vill det spelar in lite oxå =)


hoppas ni njuter lite mkt som jag...

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar