En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 4 maj 2013

härmapan härmar igen

idag tänker jag visa upp ett eget mönster som jag gjort med inspiration av bla brittas ami som har gjort en mormorsruta med ett huvud och armar på sina snuttisar.
Jag ville ha en som gick snabbt och som får färgerna att stimulera babyn. Jag valde då att göra ränder ist för runt och valde mormorrute-ränder (tror ja de kallas) sen valde jag att bara ha ett huvud för ja tycker det är finare. eftersom jag gillar grodor så blev det så klart en groda, har iofs gjort en kanin med =)
Grodan valde jag att virka in trådarna och få en "ram" och det blev finare..

mitt mönster hittar ni som pdf: Klicka här!!!!
och för å se kaninen och läsa om hur jag tänkte och gjorde och för å se fler bilder: Klicka här!!

För å se fler härmapor: Klick


ha en go löragskväll!!
/Trixi

2 kommentarer:

  1. Så fin den blev! Kul att du vill vara med i Härmapan!!

    SvaraRadera
  2. Underbar snuttis!!

    http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

    SvaraRadera