En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 19 maj 2013

Finstickat

näpp inte jag som har finstickat, fast jag har stickat massa på senaste.
Jag har lånat en bok på bibblan som heter finstickat.
Det finns en hel del snyggt i den och jag är sugen på och sticka en hel del ur den boken.
Men får bli en annan gång för jag har fullt upp med annat just nu.

en döskallesjal blev klar igår kväll under Eurovision song Contest och den ska blockas och säljas till min kollega. Mönstret har jag hittat på själv utifrån ett annat döskallesjalsmönster som jag virkat en sjal från men som jag inte tyckte blev så fin, skallarna höll inte måttet.
Blev supernöjd med mitt mönster så ska göra en till mig också.
Sen håller jag på med min kofta, bara ärmarna kvar. =)
sen min duk som aldrig blir klar.
och en babyfilt som måste vara klar i juli, den ska jag köpa ett tyg till och göra en tygsida och en med garn.
som ni hör har jag fullt upp med massa just nu så finstickat kommer lämnas tillbaka utan att användas men kommer låna eller köpa den i framtiden för det var MYCKET fint i den. =)

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar