En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 13 april 2013

foppatoffel

jag läste ett tips om att man kunde få bort katt och hundhår lätt från soffan.. eftersom jag har två långhåriga innekatter så förstår ni nog hur mkt hår som fastnar ÖVERALLT!!!!
på möbler, kläder, i munnen ja överallt.
å foppatofflor har jag aldrig gillat, några av barnen har såna på jobbet å de bara ramlar och får inget bra fäste när de springer och de åker snabbt av för barnen tycker det är skönare att springa barfota på kalla golv än i foppatofflor. jag tycker de är fula också...
men så läste jag detta husmorstipset:

"Bästa sättet att få bort katt/hundhår i soffan är att trä en foppa-toffel på handen och dra framåt/utåt. Den statiska elektricitet som bildas gör att precis ALLA hårstrån följer med. Det funkar bäst i en tygsoffa, men även i skinnsoffan blir det ett bra resultat. Äntligen har jag fått användning av en i övrigt fruktanvärt ful doja"

kanske värt å skaffa en foppa toffel å testa =P
underlättar kanske städningen.

nån som testat? funkar det?

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar