En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 14 januari 2013

Spara och icke slösa

jag är en redi spara, ja sparar på allt, kan va bra å ha, kanske kan laga den sen.. osv. de som är bra å ha kan va bra å ha nångång tills dess tar det plats (till min sambos förtvivlan, han hotar å kasta allt när ja är på jobbet) å et som kan lagas som man inte vill slänga för det är fint ja det blir liggandes för inte vill man använda trasiga kläder.
igår hitta jag ett par fina vantar som jag inte anvönt på evugheter, jag tog på dom å förstod varför jag inte anvönt dom på evigheter. Tunnen va trasig, ett stort hål, åhhhh va synd tänkte jag först, de som är så fina. min nästa tanke var, jag kanske kan laga dom eller använda dom som iphonevante.
sen höre jag mig hur jag tänkte och gicvk å slängde dom. ett kort tag senare gick jag och tog upp dom ur pappers korgen och tog kort på dom. ÖHHHHHH?? tänker säkert ni nu haha men jag tog kort å sen slängde ja dom igen.
anledningen att jag tog kort på dom var för att jag bara älskar färgsättningen.
så min nya tanke var att spara det jag igentligen gillade med vantarna, just de färgerna.
så kan jag komma ihåg färgerna och sticka eller virka nått till mig i just dom färgerna.


















jag har nu oxå börjat att sluta använda trasiga kläder men ist för att slänga som jag kanske borde så återvinner jag lite genom att stoppa arigurumi med tyg. bra om man ger bort till barn så att den kan tvättas. iofs gör jag inte så mkt arigurumis men när jag vet med mig att jag ska göra så sparar jag kanske dom där tightsen med hål i skrevet.


/Trixi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar