En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 9 januari 2013

Krysta

Ja känner ibland ett måste att skriva å hålla mig uppdaterad på bloggen å ibland blir de lätt att man krystar fram ett inlägg. Min tanke är inte att ja ska känna ett måste me bloggen utan känna att ja kan följa nuet å nuet kan betyda att saker å ting ibland står still.
Å stå still är verkligen det som händer hos mig. Ja ligger hemma sjuk i inflensa. Första å andra dan passa ja på å virka å sticka å tänk så mkt ja fick gjort. Avslutade två projekt å börjat på en kofta som ja bara har tio cm kvar på. Tredje dagen infanns sig inget sticksug å idag på fjärde dagen, inget sticksug. Ja stressa fram skapandet å de gjorde att suget försvann. För suget är inte att lägga färdiga saker på hög utan själva skapandet. SÅ blev de nog me bloggen oxå i december va ja "tvungen" att skriva varje dag eftersom jag bestämt mig för en julkallender, missförstå mig inte, jag tyckte det va jättekul å leta mönster men blev för mkt å intensivt. Suget försvann.
Men ja kommer iaf visa upp på tisdagarnas symöte för nu har ja lite å visa upp :) tre tisdagar framöver å snart är tröjan klar med så snart fyra.
Sen kommer ja väl slinka in nått tips här å där så ja kommer inte släppa bloggen iaf.
Man glömmer ibland bort syftet me saker å ting å i själva skapandet är de så viktigt för mig att följa känslan å lusten annars blockerar ja mig själv. Haha blir en blockning (stickhumor haha).

Så sluta blocka, följ nuet å låt inspirationen och känslan vägleda dig!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar