En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 12 januari 2013

Härmapan

jag är en redi härmapa, jag inspireras enormt mkt av att se alla andras fina verk och att se andras sticklust gör att jag själv håller lusten levande.
Därför vill jag vara med i härmapan. Däremot kommer jag nog bara visa gamla härmprojekt eftersom jag visar nya på tisdagar, så för att inte göra kaka på kaka så visar ja upp kanske bortglömda saker.

idag ska jag visa något nytt som jag gjorde klart för nån timma sen.
Jag blev inspirerad av kungenomajkis som har virkat en girlang och hängt upp som prydnad.
Jag valde att virka en lång luftmaskkedja och hängde upp några trä hjärtan som jag inte fått in bra i inredningen tidigare. Denna girlang hängde jag upp över sängen där en godjul girlang (köpt) hängde innan jag städade ut julen.
Det blev ganska bra... utan kungenomajkis hade jag inte kommit på idén att hänga upp en girlang och då hade hjärtanen fortsatt ligga i bokhyllan och samla damm. =)

ok jag har försökt länge nu att ladda upp bild men tror det är strul på sidan igen.. suck..
men får väl beskriva den för er ist. och lägga upp bild senare när det funkar igen.
Lm bågen är mörkblå och smålter in bra i tapeterna som är olika blåa nyanser blandannat. och hjärtanen är slarvhjärtan täljda i trä och målade i mörkröd slarvigt målat så svart lyser igenom härådär. de är bunda i ett snöre i natur färg. ett stort hjärta i mitten och två mindre, en på varje sida av det stora. de hänger med ett bra mellanrum mellan och girlangen är ca 65 cm bred.






Fler härmapor hittar ni här!!


/Trixi






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar