En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 28 november 2012

virka med två färger

jag kunde inte hålla mig utan visade på face min öskallefint med färdiga rutor.. bara kanten kvar. har gjort två varv kant hittills så helheten med kant får ni se när den är klar och blockad.
Jag fick en fråga om hur jag har gjort när jag bytte färg.
Jag föröskte förklara det men en annan tipsade om en video som man kan se på drops.
den visar å förklarar och det är kanske lättare å se hur man ska göra..
klicka in och se den här!

Jag har inte sett videon så vet inte redigt om det är samma som jag gör men jag låter iaf garn 1 följa med och virkar in trådarna med garn 2, sen vid nästa byte så virkar jag in garn 2 med garn 1.
Jag lovade att visa en bild på hur en av mina rutor ser ut på baksidan å är ser man vart jag glömt virka in tråden, tex vid ögat.
 
hoppas ni hänge med på min förklaring och lycka till i virkandet..


nu ska ja virka lite till på kanten innan jag ska i säng..'
nattinatt

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar