En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 14 november 2012

varma (köpta) vantar

jag hade önskat att jag slapp skriva (köpta) i överskriften men tyvärr är jag inte där än.
raggsockar borde kanske ha skrämt mig mer än vantar men vet intwe vad de beror på att vantar skrämmer mer. kanske för att man ser vantarna lätt å raggsockarna kan man dölja mer.
sen har jag ett vantprojekt som jag vill göra.. har skrivit om det för några månader sen om kärleksvanten.. men jag är ionte där än. förhoppningsvis nästa höst =)
iaf så vill jag visa upp mina köpta vantar.. hitta dom på netto för en billig peng så slog till.. varför gå å vänta kanske 2 år innan jag själv kan göra såna då kjan ja lika gärna ha köpta så länge + att dessa va fleesade så är redigt varma å goa.. har dom på jobbet å mkt nöjd.. nästan fööör varma än haha.. men snart är kalla vintern här.
brrrr.
 
Grått är så fint.. ja vet inte vad de är men grått är mitt nya svarta.. köper ja ny kofta är den grå, ja har en hel del koftor i olika gråa nyanser.. tror de är så att grått funkar med allt.. beroende på vilken färg man är sugen på så lyfter grått upp färgklicken å gör den färgig.. haha se på färgerna på trådaerna på skaftet.. känmns dom inte mer intensiva än på en vit? ja tycker de.
dom fanns i vitt å svart med men grått va självklara färgvalet.
det som förstör dessa är märket på som jag håller för med tummen. kanske ska sprätta bort de..
 
nån gång i framtiden ska ja bli så här bra =)
då ska jag inte behöva köpa!!
 
 
/Trixi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar