En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 18 november 2012

utflyttning

ikväll har jag flyttat..
flyttat ut från mitt sovrum och in i gästrummet.
nää är inte osams med min sambo =P
utan nu är et äntligen dax för målning och nya tapeter, 15 månader efter att vi flyttat in så äntligen dags.. haha vi va så taggade förra hösten å ville byta ut de fula fondväggarna å måla de slitna väggarna å vi hade hemma tapetprover å gick igenom en hel del pärmar. vårt problem är att vi har så olika smak ibland, jag är väldigt känslosam och behöver ha "rätt" känsla i ett rum speciellt i ett sovrum. så vi la ner det dä'r och bestämde oss för att bo in oss å känna efter vad vi vill ha. nu äntligen har vi lyckats bestämma oss å slutade med att jag valde font ocvh färg i sovrummet och min sambo valde font i kontoret. kommer bli kanon.
så nu har jag flyttat in i det minsta rummet så 3 rum med möbler och saker står i ett litet rum, + att jag ska sova där, sambon får sova på soffan, inget som han har nått emot.
först var jag skeptisk hur ska detta funka, som jag nämnde så behöver jag rätt känsla och ska kännas bra men när allt va på plats å hela rummet ser ut som en skrubb så blev de rätt mysigt till slut.
massa kuddar å en bra bok så kröp ja upp i sängen och kura ihop mig. ja sen kallade teet på mig så lämna boken där uppe bland allt annat.

dax för mig å krypa in i mitt lilla krypin där uppe.

nattinatt
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar