En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 27 november 2012

Symöte: skrotnisse, tomteflaska och tomteburk

Nu kan jag inte hålla mig längre, nu börjar jag visa upp lite juligt här på bloggen.
På dagens symöte ska jag visa upp hur man kan pryda fint inför jul el som jag, ge bort i julklapp.
Man kan pryda glasburkar ¨fylla med julgodis eller varför inte pryda en vinflaska å ge bort.
så här har jag gjort:



Visst ser den grå tomten ut som skrotnisse? hihihi... nästan så man ska behålla han själv men fortsätter jag så här så har jag inga julklappar kvar att ge bort =)
Den röda tomten (ja den grå oxå iofs) är gjord efter Brittas ami, blogg och hennes sillburkstomtar.
Jag ville ha till flaska med så utefter hennes mönster gjorde jag om så den passar en flaska men modellen är i princip samma.
Nu har jag börjat med en lite större och sen kanske testa och göra till en stor honungsburk, får ju plats lite mer godis i en sån =)
Jag ska göra en uppsättning flaksa å burk till så svämor får dessa och svärfar får likadana fast färgerna tvärtom tänkte ja. =) de kommer på bild senare.
under december kommer jag föröska ge lite jultips, tanken är ett tips om dagen som en adventskallender. Eftersom jag sj inte kommer hinna göra och visa upp nått varje ag så kommer jag länka till tipsen. men får se har några dar kvar å finurla på iden =) bra oxåp att samla tipsen så för nästa år så har man allt på ett ställe å slipper leta då. =)

nu tänker jag kolla in dagens symöte och se om det är nån mer som tjuvstartat med lite juligt i bloggen =)


Ha en underkva kväll!!
/Trixi


10 kommentarer: