En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 12 november 2012

massa garn!!

i fredags var jag i en garnaffär här i habo som jag visste hade lite rea. eftersom jag var där tidigare å köpte lite garn till min senaste snuttis där s¨å ville jag ha mer.
Det är ett underbart garn som passar perfekt till snuttis. lite tjockare men ändå mjukt å gott.
Det heter marks & kattens VIVA.. i vanliga fall sålde hon et för 34 kr nystanet men eftersom det ska sluta säljas så sålde hon ut det för 15 kr st. åhhhh om jag hae haft ekonomin så hade jag köpt hela lagret.
ist blev det 26 nystan. två i varje färg så nu kan jag göra sicksacksfiltat å fler snuttisar =)

Jag har inte koll på hur mkt garn som kommer gå åt men hoppas får ut 2 babisfiltar å nån eller några snuttisar. 26 nystan för 390 kr. min döskallefilt vågar ja inte räkna på den är äver 500 iaf i garnkostnad. Men helt klart värt det för den är så orginel å såg mkt jag, å ingen anmnan kommer ha en sån å ja kommer använda en massa när jag sitter å småfryser om kvällarna =)
jag har inte mkt kvar på den så den kommer inom kort upp här på bloggen.


nu ska jag börja med första julklappen.. jag vet att det är sent 5 v kvar innan jul men jag har tvingat mig sj satt bli klar med annat först som jag hållt på med.

ha en go kväll..
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar