En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 4 november 2012

En kvinnas tårar

Jag läste en fantastisk dikt på face innan idag som berörde mig å fick mig å må bra.
Den är skriven av en okänd.


En liten pojke frågade sin mor:
-varför gråter du?
-eftersom jag är en kvinna, svarade hon.
- jag förstår inte svarade han.
Hans mamma kramade bara honom och sa:
- och det kommer du aldrig göra.
- alla kvinnor gråter utan anledning var allt hans pappa kunde säga.

Den lilla pojken växte upp och blev en man men undrade fortfarande varför kvinnor gråter utan anledning. 

Till slut så frågade han 'gubben där uppe' 
-Gud varför gråter kvinnor så lätt?
Gud svarade:
- När jag gjorde kvinnan så var hon tvungen att vara speciell. Jag gjorde hennes skuldror starka nog att bära tyngden av världen, men ändå mjuka nog att ge tröst.
Jag gav henne en inre styrka att uthärda förlossningar och de förlustar av de barn i henne som aldrig blev födda. Jag gav henne 
en hårdhet som tillåter henne att fortsätta 
kämpa när de andra vill ge upp, och ta hand 
om sin familj fenom sjukdom och sorg. Jag gav
 henne känslighet nog att älska sina barn under alla omständigheter, även när hennes barn har 
sårat henne mycket illa. Jag gav henne styrka 
att bära sin man genom hans fel, och jag 
formade henne från hans revben för att skydda 
hans hjärta. 

Jag gav henne vishet att veta att en god man skadar aldrig sin kvinna, men att han ibland testar hennes styrka och beslutsamhet att stå brevid honom. Och till sist gav jag henne tårar att kasta. Detta är tårar speciellt avsett för 
henne, och hon kan använda dom när hällst hon känner att hon har behov för det.
För ser du: Det vackra med en kvinna är inte kläderna hon bär, inte häller den kropp hon har eller hur hon har sitt hår. Det vackra med en kvinna måste ses i hennes ögon, eftersom det är dörren till hennes hjärts- platsen där kärleken bor.

 
 
 

/Trixi


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar