En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 23 oktober 2012

Symöte 2: tredje mössan

Nu är jag färdig med sista mössan så blir två inlägg i dagens möte :)

denna mössan blev 2 färgad eftersom det blåa inte räckte. men med tanke på att det är en liten kille

som ska få den så blev den cool till honom. tror han uppskattar denna mer än en helblå.




 



Visst blev det coolt med en cirkel på toppen. tyckte det såg bättre ut me en cirkel än en liten prick. Trodde att toppen skulle få bli mer vit men garnet räckte ganska bra så blev en cirkel bara. det ger lite liv i mössan.
Jag är fortfarande gräsänka så mitt sätt att lösa inläggen är att skriva flera på en gång och lägga upp olika dagar. brukar göra iorsning symötesinlägget med bilder redan på måndag för att sen lägga upp de på tisdag morgon. Jag kan inte lite på jobbdatorn för det funkade inte för mig alls förra veckan och vill inte riskera att ha en vecka till med ofungerande bilder. Min blogg går ju lite ut på att visa bilder på mitt handverk och det jag skriver om. För mig är det enklare att förklara i bild än med ord.
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar