En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 13 oktober 2012

datorn är tillbaka

datorn är hemma igen dock bara över helgen.. men å ska ja passa på å skriva lite här.
har iofs inte så mkt å skriva om eftersom ja inte har gjort så mkt senaste veckan.
har passat på å göra en del hemma, möblera om å städa.
men 2 rutor har e blitt i filten så¨uppe i 16 rutor nu av 24. nu är dock min vita slut så får vänta till tis innan ja kan köpa nytt. trodde en garnaffär här i habo va öppen på lördagar men hade fel, va bara ons-fre. dumt att jag inte kollade upp de redan igår. menmen, har ju faktiskt lite annat att ta tag i med, tex doppresent 2 och duken som har luggit på hyllan i över en månad nu.
men har inte lust med nått idag känns de som, bara ra täcket över huvet, sköt att vi bestämde för å va hemma ist för att ut å åka igen.

ibland har man såna dar då man inte orkar va social mot andra å behöva göra sig till för när man inte har lust å umgås så får man anstränga sig för att hålla humöret uppe och glädje mot andra å kommer de inte naturligt. jag har nog lärt mig de nu på äldre dar att vara sann mot mig själv, mår ja så här så stannar jag hemma om man inte har nått man måste gå på som man bokat upp för länge sen. då får man ta hand om sig halva dan å sen ladda halva. =)

undra om man kanske iaf skulle börja me doppresent 2, ett par converseskor. De är ju roliga att göra å inte gjort några nu på några månader så dax. dessa ska bli rosa, har redan gjort ett par rosa i våras inför ett dop ja va på då.
så här såg den ena ut:
men dessa skas inte bli exakt likadana.. ni får kolla om några dar vad skillnaden är. tror de kommer bli samma färg.
bilden har jag vilsat här tidigare så repris men det skaar aldrig.


i morgon är fotoutmaningen staplat, undra om man ska ta ladda kameran idag kanske å ta lite bilder,
få se om inspirationen infinner sig.

ja vi får se vart dagen leder mig...

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar