En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 2 september 2012

tzatziki

idag är det fotoutmaning men jag har inte fått till nån bild som jag vill visa upp. min tanke var sommarens sista blomma i temat sommarens sista. jag tog några bilder på de få blommor jag såg längst min promenad men jag blev inte 100 nöjd så hoppar fotoutmaningen denna gång.

ist ska ja ela me mig av ett recept som ja gjorde idag. Receptet är säkert väldigt vanligt men jag hade inte gjort det innan. Det stog som tips på förpackningen på den kycklingen jag gjorde till lunch.
Tzatziki till kycklingen och det var godaste av allt, kycklingen var ingen höjdare, ska inte köpa sånas färdigrätter mer, visst smidigt å bara sätta in i ugnen i en timma men det smakar ju inget vidare.

här kommer receptet:
 Tzatziki
En bit Gurka alt. 2 morötter (morotstzatziki)
2 dl matlagningsyogurt tex turkisk yogurt.
1 klyfta vitlök el mer efter smak
salt, peppar och timjan efter smak.
 
ställ i kylen innan servering så den hinner dra till sig.
mums.
 
 


 
 
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar