En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 12 september 2012

Trådbyten

Vilken konstig känsla att efter en veckas virkande med tjockt garn så har man bytt tillbaka
till tunnt garn igen. Känslan i fingrarna när ja nu virkar me lättburnas garn iaf svårvirkat.
Men som tur är brukar fingrarna anpassa sig rätt bra efter några varv :)

Omlotrkoftan som jag visade igår gav mersmak å nu har ja hittat ett urgulligt
mönster på en pippi-tröja som jag måste göra nångång :)

Hjälp har så mkt projekt som ja vill göra nu å de killar i fingrarna när jag är på
jobbet , vill bara hem å virka :) undra om de är hösten som väcker såna känslor.
En kopp violte, en go filt, uppkrupen i soffan å me handarbetet i knät å katten me förstås.
Jag har aldrig haft hösten som favourit för då vet man att kylan å rusk är på väg
men tror nog jag hittat min höstgrej som får mig att njuta av stunden även på hösten :)


Diska å fixa på schemat nu innan ja kan koppla av me min virkning.

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar