En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 25 september 2012

symöte: fler döskallerutor

mitt filtprojekt rullar frammåt, denna veckan har varit fullt upp me annat så har bara hunnit 4 rutor sen förra veckan. äremot har jag börjat virka ihop rutorna med grannarna. har ritat upp hur jag vill ha den och vilka färger som ska vara brevid vilka så att jag har koll.. däremot så fattar fortfarande 3 färger som jag är på jakt efter.

här är några rutor till.. dock inte alla.. lite hemligt vill ja ha kvar så det blir kul å se den färdig sen =)

 
Jag har virkat ihop några som sagt, här ser ni gröna å gula ihop. sen när jag har virkat ihop alla ska jag blocka filten så den blir mer rak =)
 
 
tips på grundmönstret som jag skrivit ihop som mitt basmönster kan ni läsa Här!!! (klicka)
som sagt har jag bara använt det som en grund och sen gjort alla döskallar lite olika för att få olika uttryck.
 
Jag kommer nog ta en paus från min filt tyvärr, måste på garnjakt och sen har jag lite doppresenter att göra och sen finns det en liten kille som fyller 1 år snart me. + alla mina hundraelvas projekt jag vill göra hihihi... men vill ha filten klar snart så ja kan värma mig nu i rusket,, brrrrr så frusen ikväll.
 
 
ska värma mig me en kopp te nu och kolla in vad alla andra har gjort för fint i dagens symöte.
 
 
/Trixi


2 kommentarer: