En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 1 september 2012

mina virk och stickplatser

jag har satt ihop ett kollage med bilder på mina virk och stick platser där jag handarbetar mest. Ett ställe saknar och det är på tåget men jag åker inte tåg så ofta så har inte haft möjlighet artt ta ett sånt kort. får väl uppdatera mitt kollage efter nästa tågåkande. =)


Jag virkar oftast i soffan eller på bussen. Det tag ca 30 min till jobbet och 30 min från jobbet och då hinner man lite grann. i soffan framför tvn brukar jag virka oftast. finns en till bild som jag inte har med i kollaget och det är ute i trädgården. Där satt jag e få fina varma sommardagar vi fick i sommras och då passade jag på att sola och virka, två flugor.
min katt gizmo syns på en bild och hon vill gärna vara med när man handarbetar och hon passar på att mysa nära när man sitter still så länge. Ofta glömmer man ju både tid och rum när man försinner in i handarbetets värld. =)
Jag är så nöjd med detta handarbete och längtar tills det är klart så jag får visa upp den färdig. men det lär dröja ett bra tag. har bara kommit halvvägs.


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar