En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 28 augusti 2012

symöte: misslyckad bil

idag är jag inte klar med något så jag visar en misslyckad minibil som jag testade att göra i sommras. bilen blev söt men jag stoppade den alldeles för lite så formen blev lite småskum å svårt å hålla formen.
nästa gång jag gör en bil ska ja stoppa den ordentligt.




en tanke är att göra rutorna i grått nästa gång. tyvärr hittar jag inte bloggen som jag hittade beskrivningen på så kan inte tipsa om beskrivningen. kommer jag på de så skriver jag det i efterhand.


nu får ni kolla in vårt symöte och se vad alla andra haft för sig.


/Trixi

3 kommentarer:

  1. Vad söt den är. Jag virkade en bil från Välkommen till virkligheten. Den är lite större men ser ut att vara samma modell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack så mkt fia.. mönstret kommer från en blogg och kan hända att bloggerskan hämtat inspirationen från den boken och gjort den mindre. jag brukar skriva upp bloggens namn på beskrivningen när jag skriver ut så att jag kan länka dit om jag visar upp mitt värk här. men hade missat det denna gång

      Radera