En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 8 augusti 2012

målardag och ullaredsfynd

Jag har målat hela agen idag.
eller nä nu ljög ja, jag va ute och gick innan lunch, skulle till affären och handla men när jag kommit precis halvvägs så kom en störtskur. Först började de droppa lite och jag stannade under ett träd och väntade ut dde, men de regna bara mer å mer och öste sen ner och regna genom grenarna. Då va valet, springa till affären bli dygnsur och sen ha hela vägen hem oxå. Eller skita i maten och gå hem.
Har inte ätit mer än mellanmål idag men de beror på att jag har målat resten av dagen.
Ni som följer mina inlägg har sett mitt renoveringsprojekt växa nu under sommaren och idag kommer fler bilder. Idag har jag grundmålat allt utan räcket som jag monterat ner, hann inte med dom nu innan matchen.. ville ta ett varmt bad innan matchen och skrubba bort all färg. förstår inte hur ja kan få så mkt färg på mig. haha..



Det kommer bli så fint ist för det där hemska träfärgade me heltäckningsmatta a la 90 tal.
Jag kommer lägga upp en före och en efter bild sen när det är helt klart, men de blir nog senare i höst.
För efter målningen så kommer jag få be om hjälp me mitt projekt eftersom min karl inte tror att jag kommer kunna skära till och sätta fast de nya trappstegen. Och han har rätt haha. skulle inte våga för det är nog inte lätt att få de på millimetern rätt.


Ullaredsfynd är andra rubriken.. funderar på om jag ska göra ett enskilt inlägg om det kanske.
Får se hur ja gör ikväll. beror lite på mitt humör efter matchen =)
men just nu ser det jä*igt bra ut.. ojojoj.. vi spelar otroligt bra idag och vi måste spela bra i andra med nu så vi tar oss till semi. =)

Jag fyndade en hel el kläder igår, och det behövers, min garderob har inte krymt men har inte mkt som passar längr enu när jag lagt på mig lite extra inför kommande vinter =P
Mitt bästa köp var en tröj,filt kan man säga. Det va nästan som en poncho men ingen knäppning eller hål, man lägger den bara över axlarna. en är jätteskön, kan ha kyliga sommarkvällar eller kalla höstkvällar i soffan. =) Sen fann jag garndelen. Det roliga var att jag hittade exakt samma garn som jag virkar med just nu, men har redan köpt in så mkt som jag behöver. Det var en krona billigare där.
Sen köpte jag en del anndra garner, bla till en vintermössa till min sambo, en filt till nån i framtiden om mån mer i min vänkrets får barn, samt lite garn som jag är lite osäker vad ja ska göra med än men har lite idéer. så nu har ja en hel del garner att leka med i vinter.

nu är de spännande här i matchen..
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar