En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 26 augusti 2012

konstig kräfta och blåbärsskog

idag hittade jag en skog som jag inte utforskat tidigare och hittade ett blåbärssnår me mumsiga blådär. ja älskar blåbär men tyvärr hade jag inte med mig nått att plocka i så jag fick äta upp allt =)
inte mig emot, perfekt mellanmål, nyttigt och gott.

igår åt jag annat gott, massa vättenkräftor som min sambo och grannen fiskat. så vi hade en liten kräftskiva me grannarna. Jag hade gjort en västerbottenpaj och aioli me massa vitlök i.
Sen hade vi räkor oxå och där hittade vi en liten konstig kräft-räka. Havskräfts fick ja höra att en heter men lite kul såg den ut. =)

 
Vättenkräftor är väldigt goa men i år vad det ont om kräftor så det blev inte så mkt men det räckte och bli över för oss iaf. Mmmmm gott va det allt och idag har jag varit ute och gått av lite kalorier. =)

 
 
 
Hur går det med handarbetet nu då? jo jag virkar på och kommit en bra bit men mer än hälften kvar. Har börjat fota arbetet på olika ställen där jag virkar, tex i soffan, i sängen osv. sen ska jag lägga upp ett kollage me bilder på vart duken har gjorts. lite kul idé. får fundera om ja ska ta bilder medans ja håller påå eller om ja ska ta mer konstnärliga bilder eller mer roliga.. får se.
 
 
 
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar