En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

lördag 11 augusti 2012

kiwi och mango mums-smothie

ojojoj.. jag har gjort en redigt mumsig smothie till frukost.
Jag tog lite vad jag hade och volá det blev en kiwi och mango mums-smothie. =)
Jag dricker ett pulver till frukost som gör att man tappar sötsuget och håller vikten på en jämn nivå och det är bra när man vill gå ner i vikt.
Det heter herbalife iaf och man byter ut ett mål om dagen alt 2 mål om man vill gå ner i vikt men det är viktigt att äta en balanserad middag så man får i sig allt man behöver.
Jag valde solhavremjölk eftersom jag har läst att vanlig mjölk gör så att vissa ämnen inte tas upp, vet inte om det stämmer men iaf så gillar jag solhavremjölken så tänkte testa den. Herbalife pulvret är smak av vanilj, finns olika smaker men vanilj är go att göra smothies av.

Här kommer receptet:

Kiwi och mango mums- smothie

ca 2 msk fryst eller färsk mango
2 hela kiwi
2,5 dl solhavremjölk (funkar med vanlig mjölk oxå)
2 msk harbalife, vanilj (217 kcal)

blanda i en mixer och häll upp i ett glas.
Njut!!





/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar