En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 24 augusti 2012

arbetet fortgår

Jag har virkat på min glädjeduk nu några dar och arbetet går sakta men säkert frammåt men som jag sagt tidigare kommer det ta tid innan jag kan visa upp den. Jag älskar det mönstret, så härligt och lättvirkat. så latt att man kommer ihåg mönstret i huvudet å behöver inga papper att kolla i utan man kan virka i ett utan att behöva stanna upp mellanåt.
Jag kommer ha fullt upp i morgon, först ska ja me grannen på loppistur TIDIGT!!!!! eller 2 loppisturer blir de. sen ska ja baka västerbottenpaj och sen blir de kräftskiva me några grannar.
Vi har fått sån härlig stämning me grannarna och vi hjälps åt och bjuder varann på mat osv. vi fick tom vår gräsmatta klippt en gång denna sommarn och vår granne väggivägg frågade om hon fick tvätta vår bil när hon ändå höll på meed deras. Det är för bra för å va sant nästan, man tror lite att alla grannar ska va som ove sundkvist eller va han heter i solsidan haha.. men vi har haft tur å fått bra trevliga grannar. Sånt är viktigt tycker jag.
 
Nu ska ja hem till en släkting å se film.. å glädevirkningen följer med =)
 
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar