En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 24 juli 2012

symöte: döskalleklänningen klar!

äntligen är jag färdig med min döskalleklänning. Framstycket gick rätt smidigt eftersom det var kul att se döskallen växa fram. men sen fastnade jag på bakstycket och lät arbetet ligga i brist på inspiration.
nu förra veckan när ja va i stugan så satt jag med projekt som inte var klara för att försöka beta av allt under sommarn så man kan börja på ny kula till hösten.
Då blev jag jag klar med klänningen.
Jag stickade den på fri hand förutom döskallen som jag hade en mall till. Det var svårt att få till en bra form och när jag sydde ihop den blev den lite småkonstig på sidorna, som man tänker på om man kollar nära. Jag som är väldigt självkritisk tänker på det iaf menmen, min lärdom är att använda mönster. haha anledningen att jag inte hade mönster var för att tanken på att det skulle bli en klänning kom efter att jag hade börjat.


Men känns skönt att vara klar med den äntligen =) nu ska man bara funera ut när man ska inviga den.. undra om nån är sugen på en aw kanske =)


kolla in vad alla andra visar upp under dagens symöte!!!


ha en solig härlig sommardag!
/Trixi 

6 kommentarer:

  1. Den är jättefin. Jag har inte vågat göra nåt så stort utan mönster än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det gäller att våga och ha mkt inspiration och tålamod. i mitt fall hade jag inte tillräckligt så den blev liggandes några månader innan jag fick tummen ur. men utan mönster är nog en träningssak. jag brukar ibland virka utan mönster men sticka är jag inte lika haj på. men som sagt träning ger färdighet, får jag hoppas iaf haha.. =)

      Radera
  2. wow utan mönster skulle jag aldrig våga...

    SvaraRadera
  3. Så läcker klänning både dödskallen och modellen på klänningen

    SvaraRadera