En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

måndag 23 juli 2012

semestertider

jag har haft en helt underbar vecka med sol bad, svampplockning och en hel del regn. tyvärr.
men är ju svensk sommar så man får räkna med regn. som tur var fick vi en fantastisk dag, agen innan vi åkte hem, då sken solen och man fick lite färg till slut =)
jag var på trollstigen och fick träffa trollen, ett skådespel i skogen och där fanns troll, näcken och älvor som dansade.
trollen såg redigt otäcka ut.

Det är så rofyllt att gå i skogen. När man kan kombinera det med att tex plocka svamp kan man försvinna in i en värld utan tid och rum. Vi hade med 2 barn och eftersom lilla tjejen somnade i bilen fick vi hålla oss i närheten av bilen och plocka i diken. Det fanns en hel del och sen satt vi i solen och rensade svampen.
svampsåsen var oxå väligt mumsig!



Uppe i stugan är et väldigt rofyllt och det lugnet behövde verkligen jag nu kände jag.
lugnet i mig själv och med naturen.
Mem lugnet försvann när jag fick se den här krabatens svans och trodde att det var en orm som jag nästan rörde vid. haha pustade ut och sprang efter kameran och började fota han ist.
visst är han söt.

Det har blitt lite handarbete oxå.. jag nämnde i ett tiigare inlägg att jag skulle försöka bli färdig med liggandes projekt denna sommarn och jag har kommit en bra bit på vägen. Jag blev klar med min evighetsklänning hihi ska visa upp den på symötet i morgon.
Sen har jag gjort lite smått oxå som visas upp när det är helt klart.

Jag har gått i ziczac längtan nu i 2 v först tänkte ja göra en babyfilt men efter beskedet så ville jag vänta med det men känslan att göra ziczac sitter i. funderar på om man ska göra en duk me tunnt garn som matchar vårt vardagsrumsbord. sen kanskle göra kuddar i samma om jag gillart.
Ska spåna lite till på den idén.


hoppas ni har det bra å njuter av sommarn

/Trixi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar