En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 11 juli 2012

mönster "not"

Igår gjorde jag en not och visade upp på symötet och en läsare va intresserad av att göra en egen
och frågade mig om mönstret. Det tog bara några minuter och göra noten så smidigare och snabbare arbete finns nog knappt =)
Jag tänkte testa och göra en dubbelnot oxå men just nu har jag för många idéer i huvudet som jag vill göra klart innan. I sommar nu hade jag tänkt att slutföra lite som jag har påbörjat, bland annat en klänning till mig, ett barnvagns projekt som jag nog ska göra till en bokhylleprojekt ist =) samt bäbiströjan som nästan är klar, bara lite smådetaljer kvar. Nästa vecka ska vi upp till stugan, ingen fungerande mobil och ingen fungerande internett= massa handarbetstid =)


Mönster på en not.



Lägg upp 6 fm och slut till en magisk ring.
Virka sen 2 fm i varje fm i ca 3-4 varv eller så många varv som behövs för att få
så stor not-fot som du önskar.
virka sen lm. jag gjorde 14 fm men samma där, välj antal lm efter storleken du önskar.
vänd arbetet och virka 2 fm i de första 2 lm.
virka sen 3 lm.
vänd arbetet och virka en fm i första lm. sen 2 stolpar.
nu är du i änden längst upp på noten, fortsätt virka länskt notens skaft en fm i varje tills du nåt
not-foten. Där fäster du trådarna och tada!!! en not. =)


ha en trevlig afton gott folk!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar