En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 31 juli 2012

köket i solens sken

jag har gjort om lite i köket och tagit in sommaren ist för höst/vinter känslan som fanns där innan.
Köpte nya gardiner, nya växter och krukor. Mina virkade citroner finns med på bilderna och solen strålar in genom fönstret.

Jag blev nöjd med resultatet.
Nu är det trappan som är nästa projekt att frächa till och det behövs verkligen.
Gammal heltäckningsmatta och slitet trä från 1990 då husen byggdes. Dags för lite färg och uppdatering så trappan kommer in i 2000 talet iaf =P
Jag skrev om mitt mattslit för några dar sen och nu har jag nästan slitit bort alla mattorna, bara 2 steg kvar som jag ska ta idag. tyvärr så är det ett sånt slit att jag får ont i ryggen så arbetet går långsammare än tänkt. Däremot så har jag fått ändra mina planer eftersom det visae sig vara spånskiva under mattorna och min sambo som är snickare tyckte att jag hade tagit mig vatten över huvuet och suckade att han kommer få lägga några timmar på mitt projekt oxå.
så min del blir att måla trappan och sen får vi hjälpas åt tillsammans och lägga nya steg, vad det nu blir för nått. jag skulle vilja ha mörka steg till en vit trappa. det hade vart snyggt, men får se vad som finns att välja på.

idag är det symöte och det ser jag fram emot, eftersom detta inlägg redan blitt rätt långt så lägger jag upp ett symötesinlägg lite senare. Ser verkligen fram emot tisdagarna och se vad alla andra har gjort och få tips och inspiration. Det blir nästan som en täcling att lägga upp sitt inlägg först. Förra veckan var jag först =)


/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar