En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

onsdag 25 juli 2012

fotoutmaning: tillsammans

Idag hittade jag en blogg som har fotoutmaning och det är precis nått sånt jag behöver för att få fart på fotograferingen. Tyvärr har fotograferingen blitt lidande på semeste för jag har inte känt att jag haft tiden att släppa loss inspirationen, men nu under förra veckan gtog jag me kameran och fotade lite uppe i stugan. Den slitna dassdörren ur kamerans synvinkel blev väldigt fin och närbilder på vedspisen fick ett annat ljus.
Men jag behöver en spark och när jag snubblade över http://edithochjag.blogspot.se
så kändes de som jag hamnat rätt.
Jag vet inte om jag är för sent ute med förra temat har jag en perfekt bild till.
Temat är Tillsammans och under semestern tog jag en fin bild på svärmor som sitter i solen på trappan med ett glas vin och ser sina barn och barnbarn leka.
Jag valde att lägga in ett filter i bilden för att göra ´den ännu mer stämningsfull.
Jag gjorde 2 olika varianter, igentligen gillar jag inte att redigera bilder överdrivet men det blev rätt fint ändå.

Här kommer mitt bidrag:





För 3 år sedan ungefär så hade jag en tävling/lek med en kompis som är fotograf. På den tiden hade vi båda mobiler med 2megapixl så vi var på samma nivå med utrustningen. vi valde ett tema och under några dar gick vi och fotade och sen skickade vi dom till varann. vi vann äran och det som sporrade oss var att vinna flest tävlingar. Detta är lite likadant och jag ser fram emot nästa tävling =)


/Trixi

1 kommentar:

  1. Hej! Så kul att du också hittade till vår fotoutmaning. Egentligen var du lite sent ute men jag har lagt till din länk i alla fall. Det är ju bara kul att vi är flera som kan inspirera varandra att fotografera utan någon press på att prestera. Gillar dina bilder på svärmor. Speciellt den översta.
    För mig är fotografering ett ganska nytt intresse och jag har massor att lära. Jag fotograferar med en Canon 550D och i min kameraväska finns två objektiv, ett zoom EFS 18-135 och ett fast 50 mm. Till zoomobjektivet använder jag ibland en närbildslins som gör att jag kan komma närmare det jag vill fotografera som t.ex. fjärilen som finns på min blogg idag.
    Hoppas att vi ses på nästa fotoutmaning.
    Kram Maria

    SvaraRadera