En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

torsdag 26 juli 2012

fotoredigering

igentligen är det hemskt att tala om att man suttit inne en sån här vacker dag men kan lugna er med att jag bara suttit en kort stund vid datorn och redigerat. Fick nys om en sida där man kan redigera sina bilder på ett väldigt snabbt och effektivt sätt om man bara vill göra lite ändring.
man kan göra bilden svartvit, gammaldags ton eller lägga på en cool effekt som riskap glas.

sidan heter: http://pixlr.com/o-matic/

en bild som jag gjort är denna på mig och min karl. har visat orginalbilden tidigare men denna gång överredigerade ja den för att visa vad man kan göra i programet.


blev rätt bra fast jag gillar igentligen inte överredigerade bilder, jag stämvar efter att få bilen så bra som möjligt från början.

på samma sida kan man äve göra fina kollage.

ha en härlig dag i solen alleman!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar