En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 27 juli 2012

1 av 13

igår påbörjade jag ett projekt som jag har lovat att jag skulle försöka göra nu under semestern.
Efter ca 45 min slit så svetten rann så lyckades ja slita loss en av tretton heltäckningsmatta i trappan. 12 mattor kvar.. pustar..
sen ska ja slipa upp trappan och måla den. får se hur mkt man hinner med nu i sommar.
beroene på hur träät ser ut eller om det bara är skiva så kanske vi sätter in laminat på trappstegen så trappan blir vit å laminatstegen blir mörka. tror de kan bli kanon.
men vilket slit. Ja kommer nog å ha å göra om ja ska bli klar.
här kommer några bilder från mitt arbete =)




man tager vad man haver.. rotade bland killens verktyg efter nått att använda. han hämtade en annan makapär som det fattaes rätt blad till så när han inskaffat det så kanske arbetet går liiiiite lättare =P

men lite kul är det att ha ett eget projekt som ja inte behöver göra 110% bra som det känns att man måste göra om man ska göra nått här hemma.. inte bara positivt att va ihop me en snickare.

ikväll när det börjar bli lite svälare igen så ska ja ta tag i trappsteg nr 2.

men nu ska ja gå å titta i påsen med de nyinköpta garnen som ja köpt idag =) ska göra en duk och velar lite fortfarande med färgvalen. ska ja anv 3 el 4 färger i duken. hum ni kommer få se i framtiden vad det blir =)


ha en härlig sommarafton!

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar