En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 5 juni 2012

symöte: vacker Ulltröja!!

Jag har inte skrivit här på ett tag nu och förra veckans symöte hoppade jag över pga att det hände en hel del i mitt liv just då och tankarna och känslorna for runt. men nu har jag landat igen och är tillbaka =)
förra tisdagen var jag iväg till lerdalaboden i jkpg och inhandlade lite garn. Jag hade bestämt mig för att göra en ullkofta och hade letat fram beskrivningen på Estell-koftan och tog mig till garnaffären. Där hittade jag ett garn som heter Baby Ull som jag slog till på. Det blir perfekt i januari när det är kyligt och en liten kommer titta ut om allt går som det ska *lycklig*

här kommer bilder på min kofta.
koftan är virkad i stolpar och jag valde blå knappar och hoppas på att den ska värma en liten kille, men blir det en liten tjej så tänkte jag sätta i ett lila band längst halskanten. jag har valt att vänta med bandet tills jag vet vilken färg jag ska köpa.


Min gamla docka som jag hade när jag var liten letade jag fram nu och han får agera modell när jag gör bäbiskläder. Oskar heter han =) Det kommer säkert bli en hel del bäbiskläder och saker nu framöver och detta mönstret ska jag göra fler gånger, det var enkelt att förstå och lätt när allt virkas i ett stycke. Mönstret hittade jag hos mestvirkat.

vad har alla andra haft för sig denna veckan?


ha en fantastisk dag alla goa...
/Trixi

6 kommentarer:

  1. Hihi vad glad jag blir! Så kul att se andra varianter! Fin!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har tagit mkt inspiration áv dig och dina fina verk, tack för att u dela me dig =)

      Radera
  2. Svar
    1. tack ska du ha =) ja har redan börjat fundera på färg på garn till nästa =P

      Radera
  3. Söt kofta, och vilka fina knappar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack. Det är loppisfynd-om man rotar länge i knappskålarna så kan man hitta en del fina :)

      Radera