En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 29 juni 2012

nålen har talat!

härromdan gjorde min kollega ett test på mig för att få reda på barnets kön.
Hon säger att det i princip alltid stämmer.
Hon började att visa på sig själv och hon har 4 barn och nålen visade i rätt ordning exakt.
Hon tog en synål och en sytråd och höll nålen en bit över handleden helt stilla, nålen börjar sen röra sig på olika sätt och beroende på nålens rörelser så ser man könet.
På mig visade det tvillingar.. gissa om jag blev chockad och lite skraj. Det kommer va fullt upp med bara en, tänk då två... hon fick genast göra mom testet och då göra på min vänsterarm men blev samma resultat. Sen testade hon på min andra kollega som oxå är gravid och nålen visade flicka sen pojke, hon har redan en flicka så får se i höst om nästa blir en pojke och nålen har rätt.
Jag gjorde detta test hemma sen på kvällen och det visade tvillingar och sen flicka och sen stannade nålen. Enligt den kommer jag vara gravid 2 ggr. de sjuka är att varje gång jag gör testet blir det samma. Det känns inte som ja har två barn i magen och jag borde varit mkt större då känns det som.
Tankarna snurrar runt nu vill ja lova.
Tror igentligen inte på sånt här men me tanke på att det stämmer på andra och i rätt ordning så blir man ju fundersam. om nålen går i cirklar så blir det tvillingar eller fler. om nålen pendlar fram och tillbaka, fram mot handflatan så blir det en pojke, om nålen pendlar åt sidorna så blir det en flicka.

Min kollega brukar oxå säga att man kan se på ett barn som ska få ett syskorn vad det blir för kön på syskornet. Hon brukar kolla på barnets virvel, är det en virvel mitt bak blir det en flicka, är virveln på sidan eller 2 st så blir det en pojk.

Har ni hört nått skrock om hur man kan gissa barnets kön?
berätta gärna..

ha en rofylld sommarkväll!
/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar