En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

tisdag 3 april 2012

Symöte: Änglapingla och Påskstämning

Idag ska jag äntligen visa upp min lilla änglapingla som jag har lovat nu under några veckors tid.
Fick klart den helt i går och tyckte att det passade in att visa den denna veckan.
Påsken har börjat närma sig med stormsteg och jag blev så sugen på att göra nått påskigt. Har fortfarande inte kommit på nått till mitt påskiga garn som jag nämt tidigare så det fick ist bli en liten kyckling.
här kommer några bilder på min lilla Pip.

Det blev ett helgprojekt att göra den lilla kycklingen. Ett miniprojekt medans man samtidigt håller på med ett större. Jag har rätt dåligt tålamod och vill bli klar fort när jag satt igång med något så då är såna här små projekt roliga som man ser resultat av direkt.. Beskrivningen på kycklingen hittade jag på drops sida. Ni som vill göra en likadan kan kolla HÄR!!


Sen har jag oxå blivit klar med min lilla bjällra.. och här kommer lite bilder på den.

Jag valde att sy fast en hasp (eller vad den heter) så att man kan byta ut sin bjällra mot kanske en annan så kan man matcha sina kläder och humör. Jag har bara gjort en än så länge men sen när et är min tur att få anv bjällran så kommer jag nog göra några till. =)

Jag broderade ett hjärta på för jag tyckte att det passade så bra in med tanken bakom.
vill ni oxå göra en bjällra så kolla in Majas beskrivning som jag följde. Det finns med under ett tidigare symöte och ni kan läsa det HÄR!!


Nu ska jag hälsa på hos de andra medlemmarna i Husmorsskolans Nya Syförening och se om de har fått lite påskstämning än.


Glad påsk på er om vi inte hörs innan..
ha nu en mysig kväll..

/ Trixi

3 kommentarer:

  1. Jättefina, både kycklingen och bjällran. Jag tycker också det är skönt med lite mindre projekt när man håller på med nåt stort.

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt med det lilla hjärtat! Glad påsk!

    SvaraRadera