En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

torsdag 1 mars 2012

virknålsburk

idag har jag varit på second hand å fyndat..

en grej som jag först måste beklaga mig för är att i förrgår var jag på en av secondhand affärerna i jkpg och såg ett par stickor i trä med en söt knopp som jag ville ha.. vet inte om det var smålänskan i mig eller att jag hade lite brått iväg till träningen men jag vela lite och tänkte att jag kan köpa dom nästa gång. Idag va jag där å de va borta.. så jag åkte till 2 andra second hand och fann inga bra stickor som jag ville ha =( varför passar man inte på när man ändå är där.. 5 kr är inte mkt. HUM....

men däremot fyndade ja lite annat.. en av sakerna är denna burk som jag tänkte ha till mina virknålar så jag har dom på samma ställe.
namnet på burken passar mig eftersom jag gillar att ta en whiskey och sätta mig med mitt handarbete,
en rofylld kväll =)

En annan sak som var dagens fynd var en bok om huskurer. men den är värd ett eget inlägg så berättar mer om den i morgon..

gokväll alla bloggare å medmänniskor...

/Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar