En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

fredag 23 mars 2012

strumpstickor och strul

I förrgår satte jag igång inspirerad av alla fina estell mössor som jag sett och läst om i bloggen på
Husmorsskolan och tänkte att nää nu är det dags för mig och testa det möstret..
för det första stötte jag på ett problem direkt.. Man skulle använda strumpstickor och några sånna ägde inte jag. Men det kan välk inte vara spå svprt tänkte jag i min enfald och tog fram 3 st långa stickor och satte igång och lägga upp. Efter två varv gav ja upp för den kvällen.
igår var jag på loppis och hittade stumpstickor ock inte i rätt stl men stl 3 ist för 3,5 borde funka.
så satte ja igång i går och lägga upp.
Jag har aldrig stickat med strumpstickor förr så bara det var ju ett pill och hålla reda på alla och att de inte skulle glida ur och tappa maskor. Men nu har jag kommit en bit på vägen och nu börjar det rulla på lite iaf fast början ser inte alls bra ut.
Detta krävs lite övning har jag märkt så tror nog ja ska upp och fortsätta och se om det blir nån mössa även om det bara blir en provmössa. när jag behäskar alla 4 stickorna så ska ja göra en fin estelle mössa och visa här =)

i morgon ska ja åka tåg så då åker stickor och virknål med så får vi se vad det bir av det =)

kram på er där ute..

/ Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar