En blogg om målning, stickning och andra roliga saker man kan göra med sina händer...

En blogg om målning, stickning, virkning och lite allt möjligt kul....

söndag 11 mars 2012

loppisfynd, virkning, målning och ett glas whiskey...

en bra lördag igår.. först hann jag med lite loppisfyndande, jag hittade 9 par stickor för 10 kr och 4 av paren var i trä som jag har letat efter =)
sen målade jag i förrådet i några timmar och idag ska jag ut där igen å måla sista lagret med färg.
Killen har snickrat och donat där inne och då
har jag bara kännt mig ivägen men nu äntligen kommer den delen då jag kan och tycke rär kul och fick faktiskt fria tyglar att måla sista lagret själv. så nu sitter jag här i gamla kläder som låg i en slänga kasse och dricker lakritste och snart ska ja ut med målarpenslen i högsta höjd. =)

jag hann med lite virkning med efter sista målningen igår kväll.. jag gjorde oxå klart min väst som jag har jobbat med senaste veckan, skulle bli en tröja tänkte jag men när jag hade kommit en bit så såg jag att den färgsättningen skulle se bäst ut i en kofta.
Eftersom jag inte hållt på så mycket med stickning så gör jag små projekt nu i början så jag käönner att jag avslutar arbeterna och inte hinner tröttna för att jag aldrig blir klar. så det är en bäbiskofta till nyfödd. äggstockarna killar en del så man kan inte låta bli å tänka på att om nått år eller 2 så får mitt lilla barn ha den västen..

Sen började jag som sagt med virkning medan killen satt och räkna på jobb, han vill gärna ha min hjälp mellanåt så jag satt brevi han med ett nytt projekt i handen. Tänkte börja och testa att göra en hätta. Jag har fått beskrivningen av Maja: läs mer om värma liten-hättan här.
Jag tog mig ett glas whiskey och satt och virkade medan killen höll på me sitt och melodifestivalen på i bakgrunden. Det var en sån mysig lördags kväll...
iaf så blev jag färdig med hättan i ett nafs.. jag trodde en skulle ta några dagar att göra men vips var den klar.. så nu är jag klar med tisdagens syföreningsalster att visa upp =)
nu är det änglaklockan som jag nämde i förra  inlägget som jag har kvar en liten ditalj. blir kanske att visa den om 2 tisdagar ist, den får nog ligga å vila lite.

men vad ska jag ta tag i nu för projekt?? har haft nått projekt igång sen i julas och nu när man är klar me allt så vet jag inte vad ja ska ta tag i...
får fundera på de =)

här kommer lite bilder från förrådet där målningen är i full gång.. nu tog ja lite matpaus och uppdaterar me lite bilder..
 här rör ja runt i färgen innan jag sätter igång.
 målning av taket, snetak så halva va enkel och andra halvan va vinglig på höga stegen..
inte lätt att hålla balansen me flippflopps.. men man tager vad man haver, vill ju inte ha finskor när man målar. jag har förmåga att alltid få färg på fötterna. =)



ha en mysig färgglad söndag nu alleman..

/ Trixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar